fredag den 17. april 2015

Bananraita

Jeg lavede fornylig en portion lammecurry til en hyggelig familieaften. Jeg elsker min lammecurry og alt det tilbehør som hører til af ris, chutney og naanbrød. Denne gang tilføjede jeg et tilbehør som jeg lærte at lave på min læreplads for nogle år siden. Egentlig består en raita af agurk, yoghurt og krydderier og ret frisk og let krydret. Denne bananraita er både frisk, fed, sød og krydret på én gang og til vores store glæde, var ungerne helt tossede med den. Prøv at lave den næste gang du skal have en karryret med ris - f.eks. til ristaffel... Du vil ikke fortryde det.



 Bananraita:
(Tilbehør til 4-5 pers.)

3-4 bananer afhængig af størrelse
5 spsk skyr
1 lille tsk honning
1 tsk god karry
1 fed hvidløg
Mynte efter smag
Salt

Skræl bananerne og skær dem i skiver. Rør skyr med honning, karry, revet/presset hvidløg og friskhakket mynte. Smag dressingen til med salt. Vend bananerne i dressingen og smag raitaen til med evt. mere salt, honning eller krydderier. Du kan med andre ord lave den så stærk eller mild som du har lyst. Lad raitaen trække 1 times tid i køleskabet inden servering. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar