torsdag den 4. april 2013

Soltørrede tomater

Jeg elsker soltørrede tomater! De smager fantastisk i salater, sandwich og tapenader og så er de simple at lave. Her er de lavet med nogle cherrytomater som var ved at blive lidt rynkede og triste at se på.


Cherrytomater halveres og vendes med lidt olivenolie, salt og peber. Læg dem med snitfladen opad på en bageplade med bagepapir og tør dem i ovnen ved 100 grader (varmluft) i et par timer. Da min ovn ikke har varmluft, fik mine tomater 2½ time i ovnen og ved lidt højere grader. 







2 kommentarer:

  1. opbevarer du dem så i olie eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. ... Så gamle blev de slet ikke ;-)
      Men jeg så på et tidspunkt at Camilla Plum henkogte dem i olie, det har jeg dog ikke prøvet selv. Men ja, mit bud på opbevaring er i olie eller måske i fryseren :-)

      Slet