tirsdag den 26. juni 2012

Uhmmmm... Rabarber

Jeg har her til aften været i køkkenet og lege med et kæmpe bundt rabarber, som jeg høstede i haven den anden dag.
Jeg ELSKER simpelthen rabarber. Det er den nemmeste plante at have i køkkenhaven; den kommer år efter år, bliver større og større og giver gladeligt den ene høst efter den anden fra foråret og sommeren igennem - blot man husker at plukke flittigt af den, men altid lade en stængel eller 2 stå tilbage. Jeg er blevet fortalt dette engang, og ved ærligt talt ikke om det passer, men jeg kan godt lide tanken om at man ikke efterlader sin rabarber helt nøgen.
Idag har jeg så forvandlet disse smukke, røde stængler til 3 glas dejlig syltetøj i skøn forening med lidt af en bakke jordbær jeg købte tidligere idag. Er dog lidt spændt på konsistensen når den er kølet af og forhåbentlig har sat sig. Den virkede lidt tynd.
Næst efter blev det til en omgang rabarbersaft som nu skal stå og trække til engang imorgen og derefter sies. Er ret spændt på om saften bliver ligeså god som den jeg ved et "uheld" lavede i sidste uge. Er opskrifterne vellykkede kommer de på bloggen en af dagene - er de ikke, så er det tilbage til tegnebrættet :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar